Junts per Capellades ha presentat un conjunt d’al·legacions per a millorar el projecte d’ampliació de la carretera C-15, dirigides al departament de Territori i Sostenibilitat i concretament al seu Conseller, Damià Calvet.

 


En les al·legacions es fa èmfasi en els següents punts:

  1. Del càlcul acústic en resulta un soroll semblant al límit nocturn (55 DB). Per això, n’hem demanat una anàlisi acústica més acurada del projecte.
  2. A l’impacte acústic s’hi ha de sumar l’impacte de l’actual C-15 i de la línia de tren dels FGC. Amb aquesta suma, es sobrepassen els límits acústics tant nocturns com diürns.
  3. Per els motius esmentats, hem demanat que es prenguin mesures sonoreductores (pantalles, tipologia d’asfalt, etc.) per a reduir els nivells de contaminació acústica.
  4. Conscients que hi ha forces vilatans que van a la zona de Miramar per oci o esport i que, per tant han de travessar la C-15, hem demanat que es connecti la zona boscosa amb la resta del municipi a través d’un pas de vianants.
  5. Donat que que el traçat de la C-15 transcorre molt proper al projecte de Vies Blaves (seguint el riu Anoia) de la Diputació de Barcelona, hem recomanat que s’intentin coordinar ambdós projectes per a que no hi hagi inconvenients o afectacions.
  6. I, finalment, hem demanat que s’estableixi una negociació entre l’Ajuntament i la Generalitat per a que es consideri dedicar un 1% de la inversió a l’interès cultural, per a la promoció del patrimoni arqueològic de la Cinglera del Capelló i a la producció artística al Museu Molí Paperer.

 

També hem decidit que ens afegirem a les al·legacions que es puguin presentar des de l’Ajuntament de Capellades, sempre que vagin en la corcondança amb les nostres propostes.

Totes aquestes al·legacions han estat presentades amb la intenció de millorar el projecte d’amplicació de la C-15 i que el nou traçat sigui el màxim de favorable pels interessos de Capellades i dels capelladins